• Maxymus
  • 10 січня 2017 р.

Нестандартні формати банерів - розкіш чи необхідність?

Ситуація на ринку банерної реклами.

Інтернет-реклама з кожним днем має ставати все більш різноманітною, цікавою, нестандартною, щоб конкурувати з іншими рекламними носіями і давати нові можливості рекламодавцям. До того ж існує вагома причина створювати нестандартні формати: адже ефективність банерної рекламу суттєво впала, а користувачі навчилися просто не помічати банери. Це поняття отримало назву «банерна сліпота».

Новими форматами банерної реклами сьогодні вважають все, що не має стандартної прямокутної форми і розміщується поверх тексту та між сторінками. Приміром, останнім часом у інтернеті використовують рекламні засоби нових форматів (так звані rich media – дослівно з англ. «багаті медіа»). Rich media – це технологія виготовлення рекламних матеріалів із використанням Flash і JavaScript. Банери rich media уособлюють у собі всі переваги різних видів банерної реклами. Можливості таких банерів практично безмежні. Ви можете використовувати у них різні ефекти, звуковий фон, елементи інтерактивності. Банери rich media можуть змінювати розмір залежно від дій користувача. На вигляд такі банери схожі на відеоролики, але їхній розмір набагато менший.

Ще один різновид банерів – флеш-банери, які стають складнішими за формою. Якщо ще донедавна це була здебільшого реклама, що, наприклад, розгортається або спричиняє зміну вигляду курсора, то тепер це може бути ролик, який згортається у маленький банер, розміщується поверх тексту і лишається там під час гортання сторінки. Або банери, які з’являються під час завантаження нової сторінки, або ж нові форми з відео всередині.

Ефективність чи нав'язливість?

Нестандартні банери особливо ефективні, коли потрібно охопити велику аудиторію. Тобто в тому випадку, якщо про товар чи послугу потрібно повідомити якомога більшій кількості людей (детальніше читайте у статті про мультиканальний маркетинг). Особливість нестандартного банера в тому, що користувач не помітити його не може: він досить великий і лежить поверх тексту. Зазвичай банер перериває сесію користувача, потребує від нього якоїсь реакції: просить, щоб його або закрили, або клікнули на слово «Так» і перейшли на сайт рекламодавця.

При цьому нові формати не більш нав’язливі, ніж друкована реклама. Якщо ви відкриваєте газету, і в ній 30%, а то й більше, рекламних матеріалів, ви, напевно, шкодуєте, що купили її. А кампанію можна налаштувати так, щоб показувати банер одному користувачеві не частіше одного разу на добу, трьох разів на тиждень або ж не частіше ніж п’ять разів упродовж усієї рекламної кампанії.

Найпопулярніші форми нестандартних банерів.

За нашими спостереженнями, сьогодні в Україні найбільшим попитом у рекламодавців користуються такі формати нестандартних банерів:

  • Line (Catfish)

catfish line banner

Банер розміщений внизу вікна браузера і лишається на місці, коли користувач скролить сторінку. Суміжний формат – FloorAD – при наведенні курсора розгортається по висоті, що дає можливість взаємодіяти з глядачем і розкрити певну інтригу.

Це щось середнє між стандартним і агресивним форматом реклами. З одного боку, такий банер привертає увагу користувачів, з другого – не заважає переглядати сайт (лише трохи зменшує площу перегляду), що сприяє незмінно високим показникам CTR (клікабельності).

  • RichMedia

richmedia banner

Банер, що випливає поверх вмісту сторінки. Стандартний розмір – 300×300 пікселів. Може бути складнішим: складатися з декількох частин, які послідовно з’являються в різних місцях сторінки відповідно до певного сюжету.

Це досить агресивний формат реклами, що використовує всі можливості флеш-анімації. Характеризується як високими показниками CTR, так і високим показником відмов (користувач закриває цільову сторінку, не перейшовши з неї нікуди).

  • Fullscreen

fullscreen banner

Заставка, яка з’являється поверх основного контенту сайту на короткий проміжок часу, після чого відбувається перехід на основну сторінку чи згортання банера до меншого розміру. Заставку можна пропустити або клікнути на неї й перейти на сайт рекламодавця.

Такий тип банера дає потужний рекламний ефект, оскільки передбачає використання якісної анімації, різних відео- і звукових ефектів. Проте в нього є один мінус: банер має найвищий показник відмов на сайтах рекламодавця (через особливість формату).

  • FlashBranding

branding page flashbranding banner

Наразі небагато сайтів надають цю можливість, але брендування сторінок стрімко набирає популярності. У такому випадку фонове зображення однієї чи всіх сторінок сайту замінюють на рекламні матеріали. Особливістю такого типу нестандартного банера є те, що в шапці сайту можна встановити інтерактивні елементи.

Зазначений формат сприймається як елемент дизайну сайту і ненав’язливий для користувача, проте характеризується низькими показниками ефективності.

Те, що сьогодні називають нестандартним, уже за кілька місяців може стати нормою, а ті банери, які колись здавалися надсучасними, сьогодні вже викликають посмішку. Технології стрімко розвиваються, а отже виграє той, хто ризикне першим.