• Maxymus
  • 27 лютого 2017 р.

Магія інтернет-реклами - відстеження кожного клієнта.

У нашій попередній статті про інтернет-рекламу йшлося про переваги реклами в Мережі. Серед низки таких переваг є одна дуже важлива. Ідеться про можливість визначити трекінг користувача, який відвідав сайт чи здійснив на ньому певну дію, як-от зареєструвався, подивився відео, прочитав блог.

Аналіз доцільності реклами

Проаналізувати доцільність реклами можна за допомогою лічильників відвідувачів, що дозволяють здійснювати моніторинг статистики відвідувань сайту. Завдяки таким лічильникам можна визначити, на яких веб-ресурсах яка реклама найефективніша, і вжити відповідних заходів, якщо кількість відвідувачів недостатня.

Існує певний набір чинників, які ви повинні аналізувати, відстежуючи, звідки та яким способом користувачі інтернету потрапляють на ваш сайт. Серед таких чинників можуть бути: джерело трафіку, географія відвідувачів, вік, стать, інтереси користувачів тощо.

Розуміння того, коли і звідки користувачі приходять на ваш сайт, допоможе вам ще краще здійснювати пошукову оптимізацію чи застосовувати платну рекламу, забезпечуючи більший трафік, частина якого конвертуватиметься в реальних клієнтів.

Для прикладу: якщо відвідувачі вашого сайту потрапили на сайт через статтю, розміщену на інших сайтах чи каталогах статей, ви можете використовувати ці дані, щоб розширити вашу стратегію статейного маркетингу. Можливо, варто публікувати більше статей, щоб залучити більше користувачів.

Ви також повинні відстежувати дату, час і день, коли пішов якісний трафік на ваш сайт. Дані, які ви отримаєте, допоможуть вам розробити нову стратегію того, як дістатись до вашого цільового сегмента в ці пікові дні або години.

Способи відстеження трафіку Google Analytics та «Яндекс.Метрика»

Моніторинг переходів та активності на сайті здійснюється через сервіси аналітики, найпопулярніші з яких – Google Analytics та Яндекс.Метрика. Для роботи в них необхідно лише додати один елемент на сайт, тим самим підтвердивши право власності на ресурс.

гугл аналітікс яндекс метрика

Як Google Analytics, так і «Яндекс.Метрика» мають плюси та мінуси. Наприклад, одним із недоліків цих сервісів є те, що вони показують лише загальні цифри і не дають можливості дізнатись точні дані щодо кожної рекламної кампанії. Тому для повного аналізу рекламних кампаній застосовують UTM-мітки.

UTM-мітка – це «хвостик» в URL-адресі сторінки, яка просувається. Такий собі маячок, що дозволяє достовірно передати в систему аналітики дані про кожен перехід на сайт, серед яких – джерело (майданчик розміщення реклами), назва рекламної кампанії, ключові слова, номер оголошення та ін.

Абревіатура UTM – це скорочення від Urchin Tracking Module. Цю систему ідентифікації трафіку розробила компанія Urchin Software, і саме на її основі було створено Google Analytics.

Вигляд UTM-міток.

На просторах Мережі ви могли часто спостерігати, наприклад, посилання такого типу:

https://maxymus.com.ua/?utm_source=google&utm_campaign=spring_sale&utm_medium=banner

Це посилання з UTM, в якому зазначено, що відвідувач перейшов із пошукової системи Google (utm_source=google) по банеру (medium=banner) під час весняної акції (utm_campaign=spring_sale). Посилання може бути значно довшим – залежно від обсягу інформації в мітках. Але такий довгий «хвіст» у адресі може негативно сприйматись користувачами, тому URL скорочують до такого формату:

https://goo.gl/3ifcA0

І перший, і другий варіант спрямовує на одну і ту саму сторінку:

https://maxymus.com.ua/

Але дані, що несуть UTM-мітки для аналітики кампаній, безцінні, тому їх варто застосовувати кожному веб-майстру чи інтернет-маркетологу.

Як прикріпити мітку?

Складати посилання вручну в текстовому редакторі не варто, адже дуже легко помилитись. Набрати довгий рядок символів без відступів – не найпростіша робота. Оскільки URL призначено для зчитування машиною, а не людиною, для створення мітки існують готові лінк-білдери, наприклад, компонувальник посилань від Google.

Отже, існують дві основні й беззаперечні переваги UTM-міток:

  1. Ви отримуєте відмінну деталізацію інформації про рекламну кампанію і її результати в розрізі по каналах, джерелах і кампаніях в одному місці.
  2. Ви отримуєте всю інформацію, як і звідки до вас надійшов трафік, а це потрібно робити кожному маркетологу.

Недолік UTM.

Єдине, де не потрібні мітки, – внутрішні переходи: щоразу, коли клікають на посилання з UTM, сервіс аналітики реєструє новий візит. А тому, якщо при внутрішніх переходах на сайті ви використовуватимете мітки, то в аналітиці побачите нових відвідувачів, що перетворить дані в хаос. Тому UTM-мітки призначені для відстеження виключно зовнішнього трафіку.