• Maxymus
  • 2 березня 2018 р.

Телебачення для малого бізнесу - міф чи реальність?

Якщо ви схожі на більшість власників малого бізнесу, ви, ймовірно, цікавитесь, але не наважуєтесь на телерекламу, через нібито високу вартість. Ми написали цю статтю, щоб розвіяти міфи про рекламу на телебаченні та показати, що ця послуга доступна навіть невеликим підприємствам та стартапам.

Погане слово для малого бізнесу

Батьки нерідко говорять дітям: "Не говори це слово. Воно недобре, непристойне". А коли дитина резонно заперечує: "Але ти ж сам так говориш, татку! Пам'ятаєш, як ти позавчора впустив молоток на ногу?" - батько відповідає: "Байдуже. Маленькі діти таких слів говорити не повинні!"
У бізнесі теж є нехороші слова, яких "не повинні говорити малюки". І одне з таких слів, на думку загалу, - це:
«ТЕЛЕБАЧЕННЯ»

Чому так вважають?

По-перше, якщо провести аналогію між маркетингом і війною, то реклама на ТБ - це коврове бомбардування, коли ви гатите по великій площі і намагаєтеся накрити всіх та кожного. Але якщо Ви служили в авіації або хоча б грали в стратегічні ігри, ви напевно знаєте, що бомбардувальник - машина і сама по собі дорога, і використовує багато палива. Те саме відбувається і з рекламою на ТБ. Ціна спроби настільки висока, що в разі невдалої реклами бізнес може вже і не оговтатися.
По-друге, вкрай неприємна сторона реклами на телебаченні полягає в тому, що людина, яка її дивиться, не дуже готова до прийому інформації. Припустимо, ви сидите вдома, п'єте чай і дивитесь фільм. Раптом стрічка переривається рекламою, і якась дівчина в комбінезоні починає розповідати вам, що пилосос їхнього виробництва автоматично сканує зони кімнати, які найбільш активно використовуються і передає дані на ваш смартфон, з якого ви можете самостійно...і так далі. Ви будете вникати в те, що вона розповідає? Звісно, що ні. Ви займетесь своїми справами, поки не продовжився фільм. Так що давати в ТБ-рекламу будь-яку вимагаючу обмірковування і/або складну для запам'ятовування інформацію сенсу немає - вже краще пожертвувати ті ж гроші дитячому будинку, хоч комусь буде користь.

Змінюються технології – з’являються можливості

Телевізійна реклама була популярним засобом для великих роздрібних торговців ще з моменту появи телебачення в будинках. З появою кабельного телебачення були знижені тарифи, з'явилося багато локальних ресурсів. Також на багатьох каналах зараз існують регіональні рекламні блоки, що зробило телерекламу можливою для використання малим та середнім бізнесом.

Ефірний час на більшості телеканалів продається посекундно, ціна секунди залежить від часу доби трансляції, а також сезону - ефірний час у грудні завжди дорожчий, аніж в інші місяці. Для порівняння вартості загальнонаціональної та регіональної реклами приведемо телеканал “Інтер” у місті Львів. 10-секундний спот у всеукраїнському блоці в вечірній прайм станом на момент написання статті коштує близько 10 тис. грн, а трансляція того ж ролика лише у Львові - 350 грн. Якщо ж брати до уваги інші міста Західної України - то там вартість буде ще нижчою - від 130 грн за 10 секунд на тих же умовах. Така різниця пов’язана із різною кількістю населення, відповідно, й охопленням рекламних матеріалів.

Відеоролик - це розкіш?

Коли ви вже наважились на телерекламу, наступним питанням буде -“Яким повинен бути ролик?”.
Відразу в уяві виникають красиві картинки із всіх відомих роликів з залученням відомих акторів, а інколи - й спецефектів. Але, якщо ви дивились регіональне телебачення, то мали б помітити, що серед реклами багато звичайної анімації. Чи кількох кадрів офісу, назви компанії та номера телефону на екрані. Чи хтось звертає увагу на них?

Наша відповідь - так!
Телереклама не обов’язково має змушувати негайно вийти й купити ваш продукт чи послугу. Основна її ціль - це, як правило, впізнаваність. Будь-яке оголошення матиме невеликий підсвідомий ефект. Дослідження показали, що люди більш схильні серед конкурентів обирати саме рекламовану компанію, аніж ту, про яку ніколи не чули раніше. Адже людський мозок завжди притягується до того, що знайоме.

Телебачення залишається дуже популярним і ефективним медіа-каналом. Є різні варіанти розміщення реклами, які ми пропонуємо малим підприємствам з обмеженим бюджетом. Не варто відкидати телевізійну рекламу, думаючи, що це занадто дорого. Звернувшись до нашого агентства, ви будете здивовані її доступністю.