• Maxymus
  • 15 березня 2017 р.

Особливості медіапланування радіореклами

Реклама на радіо – потужний маркетинговий інструмент, що має велику кількість переваг порівняно з іншими каналами реклами. Власне формат радіореклами активізує уяву слухача, а отже дає йому можливість самостійно формувати візуальний образ рекламованої продукції. Тому вдало зроблена радіореклама зацікавлює слухача і робить його потенційним споживачем рекламованих товарів та послуг.

Ефективність радіореклами базується на трьох китах: голосі, музиці та спецефектах. Та, крім них, варто вказати на ще декілька чинників, які визначають ефективність реклами, серед яких:

  • Час виходу повідомлення в ефір
  • Тривалість звучання ролика
  • Музичний супровід/музичне тло

Грамотне медіапланування враховує наведені вище чинники, а також і безліч інших, дозволяючи отримувати від реклами максимальну ефективність при мінімальних витратах. Зупинімося на кожному з чинників більш детально.

Час виходу повідомлення в ефір

Маркетологи дійшли висновку, що найбільш ефективними для трансляції реклами є програми, які містять точну, важливу, цікаву інформацію, наприклад, прогноз погоди, новини. Однак на радіо є й великі поціновувачі музики, яка звучить у ефірі, відповідно така аудиторія теж не омине вашу рекламу.

01:00-07:00 – час нічних передач

07:00-11:00 – прайм-тайм: музика, новини

11:00-17:00 – передачі, музика

17:00-21:00 – прайм-тайм: музика, новини, аналітика

21:00-01:00 – час вечірніх передач

Градація періоду доби з погляду присутності цільової аудиторії виглядає приблизно так:

  • Ранок і після полудня у робочі дні – час домогосподарок
  • Вечірня пора – час молоді
  • Після полудня у вихідні дні – час спортсменів
  • Ранок неділі – час туристів
  • Ніч – час працівників транспорту

Зрозуміло, що наведена градація дуже відносна, але орієнтуватися на неї при медіаплануванні цілком можливо.

Тривалість звучання ролика

Мабуть, головним чинником при медіаплануванні реклами на радіо є тривалість звучання рекламного повідомлення. Сценарій повинен містити необхідну кількість слів – не замало та й не забагато. Наприклад, для десятисекундного повідомлення оптимальним буде текст, що складається з 25 слів. Для 45 слів знадобиться 20 секунд, для 65-ти – півхвилини, а відповідно у хвилинний ролик можна вмістити 125 слів.

При цьому при медіаплануванні потрібно розуміти, що використання шумових ефектів неминуче призведе до скорочення тексту. З огляду на той факт, що оплата здійснюється за секунди, а не за кількість слів, – на цьому етапі потрібно шукати найбільш оптимальні варіанти поєднань усіх трьох складників аудіоролика.

Структура ролика

Чітких правил щодо структури рекламного повідомлення немає. Зазвичай радіореклама містить вступ, який привертає увагу, основну частину, що присвячена перевагам товару, послуги, та енергійний фінал.

Рекламний текст

У цій статті можна прочитати декілька порад щодо написання успішного тексту рекламного повідомлення.

Музичний супровід/музичне тло

Насамперед варто сказати, що рекламні ролики бувають трьох типів, а тому музичне тло може бути задіяне по-різному.

Інформаційний ролик на відміну від стандартних рекламних оголошень – це текст із музичним фоном. Тут варто додавати звуки, які будуть позитивно привертати увагу слухачів та відповідати тематиці рекламованих послуг.

Ігровий ролик зазвичай представлений монологом чи діалогом, сценкою з життя. В такому ролику звукомонтаж дещо складніший, окрім музики, тут присутні й спецефекти. Всі складники відповідають певній композиційній побудові. Як правило, для реклами у вигляді ігрового ролика створюється унікальний сценарій. Тут музична підкладка є важливим елементом, адже саме музика задає ритмічний темп та настрій ролика.

Музичний, співаний ролик – головну роль у рекламі такого типу відіграє спеціально написана музика, яка супроводжується оригінальним, зазвичай віршованим текстом або просто слоганом. Основне завдання співаного ролика – привернення уваги, адже пісня краще запам’ятовується і лишається на слуху. Якщо реклама створюється про сам товар чи послугу, без прив’язування до певних дат, то до ролика завжди можна додати інформаційний контент, а сама пісня лишиться без змін. Мета такої реклами – сформувати і підтримати позитивний імідж компанії.