• Maxymus
  • 11 квітня 2018 р.

Як обрати станцію для реклами на радіо?

Часто рекламодавці при виборі станцій для розміщення реклами на радіо керуються лише рейтингами або особистими вподобаннями, що призводить до відсутності очікуваних результатів та розчарування в радіо як майданчику для реклами. 

На відміну від телебачення, де рейтинги каналів створюються автоматично і формуються щодня, про популярність того чи іншого радіо можна дізнатись тільки з спеціальних опитувань, які час від часу проводять різні організації. Часто такі рейтинги не показують достовірної картини, оскільки вибірка становить надто низький відсоток населення, аби відобразити вподобання усього міста чи регіону.

Стосовно власних вподобань теж усе зрозуміло - якщо власнику бізнесу подобається шансон, а його справа - продаж гіробордів, то реклама на “Шансоні” буде марним витрачанням коштів.

Нижче ми розповімо про нюанси, на які варто звертати увагу при плануванні рекламних кампаній. 

Основними критеріями вибору радіостанцій та формування медіапланів при виконанні маркетингових завдань рекламодавців є:

  • Влучення у цільову аудиторію;
  • Охоплення;
  • Оптимальне співвідношення вартості та ефективності кампанії.

Цільова аудиторія

Кожен товар чи послуга має свої особливості, і просувати їх варто не тільки на тих радіостанціях, на яких дешевше або аудиторія більша, а там, де її характеристики відповідають необхідним критеріям.  

Ваша аудиторія вже сегментована для вас. Різні радіостанції звертаються до різних слухачів. Люди з різними інтересами слухають різні радіостанції. Вам залишається тільки зрозуміти, що слухає левова частка вашої цільової аудиторії.

Кожна радіостанція може надати собі такий «портрет» її середньостатистичного слухача, на це й варто орієнтуватися рекламодавцю. Наприклад, клубна музика "Радіо NRJ" із танцювальними хітами захоплює переважно молодь, а от радіо "П’ятниця" чи "Ретро-ФМ" більш за все підходить для звернень до клієнтів середнього віку та старших. "Авторадіо" з повідомленнями про затори на дорогах слухають практично всі водії.

Крім того, беручи до уваги стать аудиторії, ви зможете більш вигідно презентувати свій товар, якщо для його споживання має значення ознака гендеру.
Важливий факт - серед слухачів радіо переважають власники авто.

Ще один вагомий для рекламодавця момент - це розділення радіоаудиторії за рівнем доходів. До слова, дохід середньостатистичного слухача радіо перевищує дохід середньостатистичного телеглядача.


Охоплення

Якщо основним критерієм вибору хвилі для рекламної кампанії є охват якомога більшої кількості слухачів, то не завжди найбільш рейтингові станції є найкращим рішенням. Можна підібрати носії, які стоять нижче в рейтингу, але сукупне охоплення аудиторії буде вищим, ніж аналогічний показник у топової станції. Різниця у вартості ефірного часу ТОП-3 станцій та всіх, що стоять нижче в рейтингах, як правило, є значною.
Наведемо умовний приклад.

Місце в рейтингу

Охват аудиторії, чол.

Вартість секунди, грн.

1

100 000

5

2

90 000

4

3

85 000

3

4

60 000

2

5

50 000

1


Виходячи з цих даних, бачимо, що на топовій станції за 5 грн ми купуємо секунду ефірного часу, охват аудиторії на цьому радіо становить 100 тис. чол.
Якщо ж розміщувати рекламу на станціях з меншим рейтингом (наприклад, 4 та 5 місце), сукупна вартість секунди становитиме 3 грн., а охват буде більшим - 110 тис. чол. (60000+50000).

Приклад дуже умовний, але, детально вивчивши ринок радіо в необхідному місті, інколи вигідно обрати менш рейтингові станції задля економії бюджету, при цьому не зменшивши показники ефективності.
До речі, ви можете скористатись такою пропозицією пакетного розміщення на чотирьох радіо у Львові від нашого агентства.


Співвідношення вартості та ефективності

Не менш важливий показник для рекламодавців - час, в який аудиторія, як правило, слухає приймач. Зазвичай при зверненні до медіа стосовно розміщення реклами запитують детальні інформаційні зведення про аудиторію саме цієї станції. Більшість медіа готові надати дані про те, який із сегментів та в яку пору доби є найбільш активними слухачами.

Найпривабливіша для більшості рекламодавців аудиторія віком 25-44 років - одночасно є найактивнішими радіослухачами, у яких приймач ввімкнений з 8 ранку до 9 вечора. З 5 до 8 ранку радіо слухають українці віком 45-65 років, а з 21-00 до опівночі - молодь віком 12-24 роки.

Деякі радіостанції мають розбивку вартості ефіру по часу (ранковий та вечірній прайм-тайм коштує значно більше, ніж, наприклад, реклама в обідній час), інші - ні. Тому варто звертати й на це увагу та розміщувати рекламу в пору доби, що найбільше вам підходить за показником ціна/якість.