• Maxymus
  • 7 лютого 2017 р.

6 найпоширеніших помилок у радіорекламі

Наш багаторічний досвід створення і розміщення реклами на радіо дозволив визначити найпоширеніші помилки, яких припускаються рекламодавці при створенні рекламних роликів та організації рекламних кампаній. Пропонуємо розглянути шість найкритичніших.

Помилка 1. Невідповідність ролика цілям рекламної кампанії

Яка мета вашого рекламного ролика (рекламної кампанії)? Це найперше і найголовніше запитання, від відповіді на яке залежатиме ефективність усієї роботи. Від цілей рекламної кампанії залежить основне повідомлення і спрямованість аудіоролика для цільової аудиторії. Якщо ваша мета – збільшити продажі, варто розповісти про певні акції в магазинах чи особливості конкретного продукту. Якщо ж ви щойно вивели власний товар чи послугу на ринок – вам потрібен ознайомлювальний ролик, щоб слухачі почули про вас і почали впізнавати ваш бренд. Якщо ваш бренд щойно з’явився на ринку, не варто створювати рекламу, в якій йдеться про розпродаж товарів вашого бренду в мережі. Слухач ще не знає про вас. Навряд чи він, почувши рекламу, відразу вирішить відвідати магазини, щоб скористатись акцією.

Тож, відштовхуючись від потреб компанії на конкретному етапі розвитку вашого бренду, необхідно визначати ціль рекламної кампанії й відповідно мету, задля якої й створюється аудіоролик.

Помилка 2. Незнання власної цільової аудиторії та її музичних уподобань

Аби реклама поцілила у яблучко, потрібно вивчати аудиторію, для якої вона створюється, і використовувати цю інформацію. Якщо ви знаєте цільову аудиторію свого бренду, ви знатимете, які радіостанції слухають ваші потенційні й існуючі клієнти. Якщо ж ви керуєтеся рейтингами радіостанції або власними уподобаннями чи уподобаннями своєї родини, виникає велика вірогідність того, що вашу рекламу не почують ваші клієнти, а отже її результативність буде нульовою.

Якщо ж ви знаєте, хто ваш клієнт, значить ви орієнтуєтеся у його музичних уподобаннях, а отже використаєте прийнятну для нього музику й ефекти у створенні рекламних роликів. Наприклад, аудіореклама, в якій музичним тлом є важкі гітарні рифи, погано сприйматиметься, наприклад, слухачами Радіо NRJ, де основне музичне наповнення – поп- та електронні композиції.

Помилка 3. Дотримання принципу «Хто платить – той правий»

Створюючи рекламу на радіо, не варто керуватися лише власним смаком або смаком близьких людей, які не мають досвіду роботи на рекламному ринку. Проте потрібно дослухатися до порад маркетологів, які працюють на радіостанціях, оскільки у них є професійні знання та досвід із виконання комплексу робіт для створення ефективної реклами. Ці фахівці керуються насамперед інтересами вашого бізнесу. Тому не варто про це забувати й замовникам і, наприклад, не треба розміщувати на Ретро ФМ рекламу, в якій дитячий голос на тлі блюзових ритмів запрошує у нічний клуб. 

Помилка 4. Створення реклами у форматі «все в одному»

Особливості того, як ми сприймаємо інформацію на слух, потребують давати обмежену кількість нових одиниць інформації за певний проміжок часу. Якщо розповісти у 30-секундному ролику про замовлення піци, суші, шашлику, доставку їжі, а на додачу – про дискотеку в п’ятницю, то слухач може не почути нічого, навіть не зауважити того, що потрібне саме йому. Крім того, у нього можуть виникнути сумніви щодо якості ваших продуктів та послуг, адже, якщо ви і швець, і жнець, і дискотеки влаштовуєте, – то чи робите ви щось із цього якісно? А тому, перефразуючи старе прислів’я, за п’ятьма зайцями поженешся – жодного не упіймаєш.

Помилка 5. Використання складних професійних термінів

Кожна компанія хоче виглядати гідно в очах своїх клієнтів і бути для них професіоналом, якому довіряють. Проте це не означає, що бути експертом – це вживати терміни, поняття, які, крім вас і невеликого кола професіоналів, ніхто не зрозуміє. Навряд чи ваші клієнти, які захочуть придбати, наприклад, фен заглиблюватимуться у вивчення технічної документації, скажімо, де у фена вхідний чи вихідний зріз, і вивчатимуть термінологію, приміром, що таке термостат.

Не лякайте слухачів складними термінами, ваш ролик повинен бути простим і зрозумілим для потенційного клієнта, аби його швидко можна було запам’ятати та не перевантажувати мозок під час прослуховування. Виняток складає реклама товарів та послуг, що продаються в сегменті В2В (Business-to-Business), коли потенційні клієнти – підприємства певної сфери та спеціалісти, обізнані у специфіці товару чи послуги.

Помилка 6. Прагнення зекономити на тривалості роликів

Сьогодні всі прагнуть зменшити витрати, зокрема й на рекламу. І це зрозуміло. Хтось зменшує кількість виходів у ефір, а хтось – скорочує тривалість роликів. Проте застерігаємо вас від ситуації, коли скупий платить двічі. Занадто короткі рекламні ролики (тривалістю до 10 сек) мають украй невтішну результативність – слухач просто не встигає почути кількасекундне повідомлення серед маси іншої інформації. Як показує наш досвід, такий формат працює лише для вже відомих брендів, які хочуть, щоб їх назва лишалася на слуху.

Звісно, на ефективність роликів впливає набагато більше чинників, ніж ми згадали. Бувають ролики, створені всупереч усім правилам, і все ж – не менш ефективні. Та це здебільшого винятки, які завдячують своєму успіхові іншим чинникам. Тому, якщо ви хочете без зайвого ризику провести рекламну кампанію, краще уникати наведених вище найпоширеніших помилок.